Monday, February 28, 2011

Bungkam


Hari ini, tidak seperti semalam. Mungkin masih lagi hari yang letih, tetapi hari ini lebih letih mentalnya, dari fizikalnya.

Mempunyai sahabat sememangnya sesuatu yang menyenangkan, andaikata sahabat itu menyenangkan kita.

Namun andai hanya mahu mengaut keuntungan demi kepentingan peribadi, itulah yang meletihkan sebenarnya, kerana terjerat dalam talian emosi yang kusut.

Pada peringkat tertinggi ini, apabila semuanya berada dalam satu tingkat.. amat sukar untuk melihat berlaku penerimaan positif apabila sesuatu kritikan ata nasihat itu dilontarkan.

Pastinya akan ada sahaja jawapan kepada persoalan dan sedikit kata-kata yang tidak seberapa itu sama ada datang dari jiwa yang amarah atau hati yang keras untuk dicairkan.

Itulah apabila sukarnya menerima pandangan dar prospek yang berlainan, memungkikann malu itu wujud sedang berada dalam medium yang sama.

Tersenyum, kadang kala pula sakit hati. Namun itu semua ragam. Biasalah manusia.. “yang berak di tengah jalan masakan mahu mengaku itu adalah tahinya”.

Apatah lagi jika yang bertanya itu satu tatatingkat dengannya.

Akhirnya juga saya memahami bahawa manusia dijadikan oleh Allah dengan pelbagai perasaan yang rasanya sukar diduga dan ada kalanya begitu mudah untuk ditelah.

Pada waktu ini, menjangkau 2 pagi.. teman sebilik saya sudahpun tidur lena..namun saya masih lagi berperang dengan emosi.

Dalam menanti esok hari.

Moga ada kekuatan tersembunyi tanpa diketahui..

Moga Allah S.W.T berkati perjuangan ini.

No comments:

Post a Comment

Bacalah juga

Related Posts with Thumbnails