Thursday, December 31, 2009

Semester Baru Bermula Semula

28 Desember 2009 bersamaan isnin lalu bermulah semester 2 sesi 2009/2010 pengajian aku d sini, Ibu Kandung Suluh Budiman..terasa malas nak balik..kerana siti najiha dan siti nazira sudah terlalu rapat denganku..namun perjuangan harus juga diteruskan..demi masa depan..hehe..

Alhamdulillah, seminggu sebelum pengajian bermula..biasiswa Kementerian telah pun masuk ke akaunku..dapatlah juga berbelanja sedikit..dan yang penting dapat menghilangkan beban emakku yang selama ini x putus2 menghulurkan wang kepada aku.. Syukur kepada Allah S.W.T..dan hari ini juga sangat mengejutkan kerana wat kali kedua biasiswa telah masuk dengan jumlah yang hampir sama..esok kena p HEP nie..erm...

hari ini dah hari keempat aku memulakan pengajian.. Alhamdulillah pensyarah semua bagus2 dan berkualiti...sekurang2nya ada motivasi untuk belajar..results sem 3 juga melepasi sasaran..syukur dengan izinnya..aku mencapai kecermelangan akademik d upsi ini..apa yang penting aku harus konsisten..

Semester 4 ini juga menyaksikan aku telah berpindah satu tingkat ke bawah, berbanding tingkat 9 sem lepas..dan roommate baru yang agak....ermmm..nthlah.,..

apa-apa pun..semoga semester 4 ini aku akan akhirinya dengan hati yang cekal, kerana tidak pasti lagi apa dugaan yang bakal dirintangi..hanya dengan tekad yang kukuh..aku akan harunginya..walaupun x sabar untuk menghabiskan 8 semester d sini..

No comments:

Post a Comment

Bacalah juga

Related Posts with Thumbnails