Tuesday, December 8, 2009

Mengejar kejayaan dunia...akhirat bagaimana?

"Salam Amri, hujung minggu nie ada majlis fikir-fikir agama di Masjid Bernam Jaya..marilah pergi" ujar rakan baikku..Saiful.

Sedang aku baru Tahun 1 ketika itu, apalah sangat kemahuan hati ini nak pergi..
syaitan lalu menghunuskan ideologinya..."x usahlah pergi, baek kau tido jerk..x pun maen PES ke ahad nie"..(ya idea yang bernas dari si penggoda)..

lantas aku teringat kembali akan perbualanku bersama seorang pendakwah semasa sedang berbual di masjid jamek di kg satu ketika dulu..

"Assalamualaikum.." dan aku menjawab salam itu..

"dh kt mana skrang nie bang? dulu tingkatan 6 kan..da kerja ke?"

"x lah pak cik, skrng dh sambung blajar...kt tg.malim"

"ouh..pak cik tau tempat tue..dekat ngan kuala kubu kan,,bguslah nak..carilah ilmu sebanyak mgkin..tpi jgan dilupakan juga bekalan untuk ke akhirat kelak"..

"ya..pak cik.."..

aku perasankan sesuatu, bahawa aku kadang2 tidak bersungguh2 untuk melakukan apa yang telah aku azamkan.sentiasa alpa, leka dengan nikmat hidup.. (Lantas Amri!! Kamu perlu bangkit)..

Berbalik ke majlis fikir2 agama.... (BERSAMBUNG)..

No comments:

Post a Comment

Bacalah juga

Related Posts with Thumbnails