Friday, November 13, 2009

Sahabatku Kini...

Yes..tinggal satu jek paper lagi sebelum cuti semester..x saba rasanya..lambat sngguh nak masuk ari Rabu..knape lah subjek EDU nie lambat sangat due datenya..x pa..yg penting aku dh nak masuk sem 4 thun depan..haha..

Sahabat? cam pernah dengar... Dalam hidup kita yg kita lalui, pastinya ada sahabat yg telah menjadi teman kita yang akrab..ataupun yg x akrab.. Sejak dari zaman persekolahan, hinggalah ke Universiti..bermacam2 peristiwa pahit dan manis telah aku lalui..atas talian bernama persahabatan..

Aku pernah difitnah oleh rakan2 sendiri, pernah juga mencuri bersama rkan2 yg kurang kesedaran sivik(haha), pernah bergaduh kt skola, hisap rokok atas pengaruh kwan2, x de kawan nak tlong time susah dan macam2 lagi..

Bila dh menginjak usia 18 tahun (masa tue lower 6)..bru lah aku jumpa mereka yang benar-benar kini telah menjadi sahabat baik aku..sanggup menolong aku d saat aku susah..sanggup membantu aku dlm situasi tertentu..dan yang penting ..kami kini bersama2 di menara gading menuntut ilmu..

mereka adalah KAMU... Hafiz, Halim, Md Nooh, Kamal, Shafiq dan Rosdi..





Dari kiri..Nooh, Kamal, Azaman, Syafiq, Aku dan Rosdi..Hafiz dh blah dulu p SPA masa pertengahan 6 atas n Alim pula dh masuk Poli.. Team2 kpale x betol masa Upper 6 2007..haha

Form 1 hingga Form 5 wat aku mengenali kwan2 aku yg rasanya x bleh pakai..mulaii saat itu aku menjauhkan diri dari mereka..bukan apa..aku kecewa dengan sikap mereka yg x ada setiakawan..Bayngkan lah bila kamu diumpat belakang, difitnah hingga dipulaukan, pastu time dieroang susah jerk bru cri aku..aku rasa menyampah ngan tabiat manusia macam tue..

Kami dri kg yg berbeza, hanya hafiz, alim, shafiq je satu kg ngan aku..nooh dok labis, rosdi kt chaah n kamal kt bekok,.. tpi biler cuti sems..mmg mcam2 r plan yg berjalan..tpi selalunya tanpa Rosdi..mamat tue mmg busy jek selalu..ha3.. rilek bro..

Kini masing2 dh dengan hala tuju masing2...Ade yg kt Ipoh, Merlimau, Tg. Malim, Sintok, Kuala Terengganu dalam usaha kami menimba ilmu sebanyak mungkin di IPTA... Alhamdulillah kami diberikan rezeki untuk terus menuntut ilmu di dunia sementara ini..

Harap2 persahabatan kami ini akan kekal selamanya..aha alim..ape projek cuti sem kali nie?? wat cam nie lag ke?






x pun..kita p berkelah lagi..





apa-apapun..terima kasih kamu semua kerana menjadi rakan-rakan aku untuk kehidupan sementara ini..

No comments:

Post a Comment

Bacalah juga

Related Posts with Thumbnails