Friday, November 6, 2009

Haiyya Bil Jihad


Erm..penulisan pertama setelah menghasilkan blog yang kedua kalinya.. Di dalam mood final exam semester 3 09/10.. Tidak mengerti apa yang sebenarnya ingin aku suratkan. Ibarat mencari kutu di dalam celahan rambut mazlie, begitulah serabutnya fikiran aku malam nie (haha..sory mazlie yang malam nie dop tumpang tenet kt bilik aku )... Ya Allah..berikanlah hamba-Mu ini kekuatan untuk meneruskan perjuangan di dunia sementara ini.. terasa malas sungguh nak baca buku (ade lagi 3 paper lagi )..tapi dh macam ade 13 lg paper aku rasakan.. x saba plak nak blik kg..rindu kat mak, anak buah..hoho..

Berkaitan dengan post kali nie..erm sebenarnya nie perjuangan menghadapi peperiksaan.. wpon aku benci ngan peperiksaan nie..namun nie sebenarnya juga cabaran yang menuntut sepenuhnya komitmen dari jiwa aku..kena lah juga hadapinya..

renungkan sat hadis nie :


Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya:
"Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali"


Sebenarnya menuntut ilmu nie merupakan suatu jihad yang sangat dituntut oleh islam ke atas setiap penganutnya tanpa mengira usia, bangsa dan status sosio ekonomi. Kita kenalah ada ilmu wpon sedikit. Biar ada dri x de langsung kan.. Apa-apapun..aku akan tetap teruskan perjuangan menuntut ilmu ini, hinggalah sampai hbes sem 8 aku kt sini..dan pengajian Master nanti, Insya-Allah..moga2 drahmati oleh-NYA untuk aku trus menjadi pencari ilmu di dunia smentara ini. Jom dengar lagu Haiyya Bil Jihad oleh Brothers.. jam pun dh kol 1.06 pagi..trasa mngantuk plop..ermm...nikmat tido mmg x terkata..tpi selalu melalaikan kita..

No comments:

Post a Comment

Bacalah juga

Related Posts with Thumbnails