Sunday, August 8, 2010

HADIAH HARI JADI YANG TERBAIK UNTUK SAHABAT BAIK

Minggu lalu menerima panggilan telefon dari sahabat yang baru sahaja menghabiskan pengajian diplomanya di Kolej Kejururawan Ipoh (Kolej tajaan kerajaan (SPA)).

Sahabat ini menyatakan bahawa maklumat penempatan telahpun dikeluarkan dan dirinya telahpun ditempatkan di....

Hospital Melaka.

Dia diminta untuk melaporkan diri pada padi isnin 9/8 dan hari tersebut merupakan tarikh kelahirannya di muka bumi ini.

Sekalung Tahniah diucapkan kepada Mohd Hafiz Bin Ahmad Johari kerana memperolehi hadiah hari jadi yang terbaik dalam hidup anda, kurniaan dari Ilahi.

Kami adalah rakan seperjuangan di sekolah, namun akhirnya memilih untuk membina kerjaya masing-masing dalam bidang yang berbeza.

Rakan yang sedia berkongsi susah dan senang, yang boleh berkongsi masalah dan juga seorang yang pemurah dan tidak berkira dengan sahabat-sahabatnya yang lain.

Bukan mudah untuk mencari sahabat sebegini sedang rakan sama senang sangat ramai, bila susah masing-masing mencari alasan.

Tahniah kepada hafiz yang sememangnya menginginkan petempatan di Muar @ Melaka. Katanya mudah dan dekat untuk balik kampung (hehe ke ade si FR kat kampung tue Hafiz?)

Agak ralat juga memikirkan kebanyakan rakan-rakan sekolah sudahpun menghabiskan pengajian mereka sama ada diploma @pun Ijazah.

Agak terkesima juga melihat kebanyakan rakan-rakan yang sudah bekerja sudahpun mempunyai kereta sedang diri ini tiada apa-apa lagi.

Namun tidaklah pula sampai menyalahkan takdir. Tidak perlu rasanya.

Kerana setiap perkara yang berlaku tidak dijadikan sia-sia oleh-Nya.


Sahabat-sahabat baik yang sedang membina masa hadapan masing-masing.

No comments:

Post a Comment

Bacalah juga

Related Posts with Thumbnails