Friday, July 2, 2010

Selamat Datang.....

Sememangnya kelahiran cucu ketiga ini sangat dinanti-nantikan. Setelah memiliki dua orang cucu perempuan, pastinya hendak pula mendapat anak saudara dari jantina lelaki. Namun...

Pada 22/6 lepas lahirlah seorang lagi ahli keluarga kami, yang akan meneruskan perjuangan sebagai hamba dan khalifah Allah kelak seperti kita sebagai manusia pada hari ini.


Siti Nafisah

Kelahiran beliau telah memeriahkan lagi isi rumah yang sememangnya tidak sunyi dengan kehadiran kakak-kakaknya.


Siti Nadzirah dan Siti Najihah

Mereka berdua ini sememangya pantang melihat pakcik-pakcik mereka memegang kunci motor dam kereta, pastinya akan bertenggek di depan dan belakang keran hobi mereka ialah berjalan-jalan.

Suasana rumah akan berasa sunyi jika mereka tidur di rumah atuk sebelah ibu mereka.

Walaupun kami juga menanti kehadiran cucu lelaki yang pertama, tetapi mungkin tiada rezeki untuk Kak Nurul yang keguguran di saat kandungannya baru beberapa minggu disahkan.

Apa-apapun, legasi manusia tetap diteruskan dengan kelahiran bayi baru hari demi hari. Tetapi adakah kita kini semakin melahirkan generasi yang rosak akhlaknya.

Jawapannya ialah Ya kerana majoriti golongan muda hari ini ialah golongan yang mengabaikan tuntutan agama dan menjadikan dunia lebih utama dari akhirat.

Kita fikirkanlah kerana kita punyai mata untuk memerhati.

Sekian.

No comments:

Post a Comment

Bacalah juga

Related Posts with Thumbnails